برداشتی كه از واژه رستاخیز در پیام زرتشت می شود زمانی است كه تمام روان ها كه زمانی در جهان مادی به سر برده اند از پس گذراندن زمانی متفاوت و شاید در شرایطی گوناگون به فروغ و روشنایی خواهند پیوست در زمان ساسانی برخی از باورها در بینش پیامبر دستخوش آمیخته شدن با فرهنگ های آن زمان قرار گرفت و به شكلی دیگر به ثبت رسید كه اندكی نیز با پیام اشوزرتشت هماهنگی ندارند هم اكنون نیز واژه رستاخیز به همان شكلی كه در پیام اشوزرتشت آمده بررسی می شود و در باور پیروان راستین اشوزرتشت جاری است .
چه جای صحبت نامحرمست مجلس انس سر پياله بپوشان که خرقه پوش آمد فرشوکرد کلمه اوستایی به معنی تازه کردن جهان است.پیروزی برجهل ونارسایی جهان بادانش مثبت نگری ونو جویی فرشوکردی است که اشوزرتشت در ها30 بند 9 گات ها فر موده اند: « ای مردم بیایید از کسانی شویم که این زندگانی را تازه میکنند. ای اندیشمندان, ای خردمندان و ای آورندگان خرسندی از راه راستی و درستی بیایید همگی هم رای و همراه با دانش درونی دارای یک آرمان شویم و. آن نوسازی جهان است
Popular Posts
-
فرشوکرد کلمه اوستایی به معنی تازه کردن جهان است.پیروزی برجهل ونارسایی جهان بادانش مثبت نگری ونو جویی فرشوکردی است که اشوزرتشت در ها30 بند 9...
-
.جایگاه آموزش در ایران باستان به گواهی تاریخ ، ایرانیان از دیر باز برای خرد و دانش ارزش بسیار قائل بوده اند تا آنجاکه در ادعیه و اورادی که...
-
برداشتی كه از واژه رستاخیز در پیام زرتشت می شود زمانی است كه تمام روان ها كه زمانی در جهان مادی به سر برده اند از پس گذراندن زمانی متفاوت ...
-
این نگاره توسط حامد منوچهری کوشا در تاریخ ۲۶م فروردین, ۱۳۸۸ و در دسته اساطیر + اساطیر ایران باستان ارسال شده است آثار ب...
-
ای خانه ی دلدار که از بیم بد اندیش روی از تو همی تافته و دل بتو دارم رو تافتنم را منگر ز آنکه به هر حال جان بهر تو می بازم و...
-
زرتشت پيامبر ايران باستان، چون ساير بزرگان تاريخ بشر زندگياش در هالهاي از اسطوره و افسانه فرو رفته است، به گونهاي که در تاريخ تولد و زا...
-
این کلمه از ریشه «سو» که به معنی بهره و منفعت است می باشد. کلمه ی سود فارسی از همین ریشه وبنیان است. این واژه ر فارسی میانه سوشیانس و در...
-
خس وخاشاکی که گوشه حیاط ریخته شده را به دیده حقارت نگاه نکنید این لانه ی دو پرستوی عاشق بود که از سحر تا شام با آوای شاد عاشقانه به دنبال ...
-
گر من ز می مغانه مستم، هستم گر کافر و گبر و بت پرستم، هستم هر طایفه ای بمن گمانی دارد من زان خودم، چنان...
No comments:
Post a Comment